„ACMErship“ akademija – naujas požiūris į darbuotojų ugdymą ir pokyčius organizacijoje
Nemažai Lietuvos organizacijų personalo vadovų kasdien suka galvas, kaip motyvuoti ir kelti darbuotojų kompetenciją, kad šie ne tik prisitaikytų prie besikeičiančių rinkos sąlygų, tačiau padarytų lemtingus pokyčius organizacijose. Norėdama suteikti reikiamų kompetencijų ir įrankius tiems pokyčiams gimti, UAB „ACME Grupė“ šiemet pradėjo unikalią naujo formato nuolatinio darbuotojų ugdymo programą – „ACMErship“ akademija.
Pasak „ACME Grupė“ Personalo vadovės Rasos Buožienės, akademijos tikslas – intelektualiai lavinti ir praplėsti darbuotojų požiūrį į verslą bei jo aplinką, įgalinant lengviau kurti ir valdyti grupės verslus. „Siekiame padėti mūsų įmonių grupės darbuotojams įgyti ateities sėkmei būtinų kompetencijų bei inicijuoti pozityvius pokyčius“, – sakė viena iš „ACMErship“ akademijos sumanytojų.
Tam, kad organizacija keistųsi, turi augti ir keistis žmonės, kurie ją kuria, mūsų tikslas – padėti jiems augti
Akademijoje, kuri prasidėjo šių metų pradžioje ir tęsis visus metus, dalyvauja 40 įvairių sričių darbuotojų, iš visų „ACME Grupės” valdomų bendrovių. Anot Stepo Telešiaus, „ACME Grupės“ valdybos pirmininko, ši akademija ypač svarbi, nes organizacija turi nuolatos prisitaikyti prie dinamiškos verslo aplinkos. „Tam, kad organizacija keistųsi išlaikydama savo kultūrą, turi augti ir keistis žmonės, kurie ją kuria, mūsų tikslas – padėti jiems augti“, – sakė Stepas Telešius. Jo nuomone, versle daug kas priklauso nuo žmonių tarpusavio santykių. Norėdami sukurti tokius santykius, kuriuos puoselėtume ne tik darbe, tačiau „parsineštumėme“ ir į namus, reikia kiekvienam asmeniškai išsikelti asmeninio tobulėjimo užduotis, o organizacijos tikslas – sudaryti sąlygas rezultatus pritaikyti darbe.
Ateičiai pasiruošusi organizacija
„Žmogus aktyviai veikia tada, kada jaučia prasmę. Keliu kepurę prieš „ACME Grupę“, nes tokių iniciatyvų, kaip ši, Lietuvoje nėra daug. Tikiu, kad akademija gali tapti pavyzdžiu kitoms organizacijoms“, – kalbėjo Ugnius Savickas, ISM inovacijų bazės vadovas. Jo nuomone, tokiai akademijai laikmetis yra tinkamas, nes esame 4-osios industrinės revoliucijos priešaušryje. Visos verslo ekosistemos pokyčiai vyksta šiuo metu: mes nebesusidorojame su informacijos pertekliumi, o sprendimus kartais tenka priimti, turint 30-40 proc. būtinos informacijos, todėl atsiranda naujų kompetencijų poreikis, tokių kaip, empatija, intuicija ir kt. „Lankstumas pokyčiams ir reakcijos laikas – tai dalykai, prie kurių šiandien reikia prisitaikyti, todėl organizacijos iš esmės transformuojasi: tampa tinklinės, lanksčios, plokščios. Adekvatus tendencijų interpretavimas, mokymasis vis labiau tampa saviugda, kai mes informaciją galime pasiimti tada, kai mums jos reikia, tiek, kiek reikia ir pritaikytą individualiai“, – teigė verslo įmones esminių kompetencijų išgryninimo ir ugdymo klausimais konsultuojantis Ugnius Savickas.
Akademija – tai reiškinys, kuriame lavinamos dabarties ir ateities „ACME Grupės“ darbuotojų kompetencijos
„ACME Grupės“ Personalo vadovė Rasa Buožienė paklausta, ką gi veikia akademijos dalyviai užsiėmimų metu, nurodė, jog mokymosi procesas vyksta keliomis kryptimis. Dalyviai mokosi individualiai, drauge su mokymosi bičiuliu (angl. learning buddy), 10-ies žmonių komandoje, į kurias yra suskirstyti, ir 40-ies žmonių komandoje. „ACMErship“ akademijos metu kiekviena komanda kuria projektus, kurie gimsta iš jų pačių ir nėra nuleisti organizacijos.
„Mes sakome, kad akademija yra kaip reiškinys, kuriame daug kas vyksta organiškai, o patys dalyviai yra viso mokymosi proceso kūrėjai. Nuolatos vyksta dialogas tarp akademijos moderatorių ir dalyvių, priklausomai nuo to, ko jiems proceso metu reikia“, – sakė Rasa Buožienė. Anot jos, kartais dalyviai nori daugiau teorijos viena iš 8 numatytų temų, kitą kartą – praktinių užsiėmimų, komandinio arba individualaus darbo, o gal kaip tik įkvepiančio pranešimo, kuriuo pasidalija netikėtas svečias. „Akademijos metu dažnai dirbame neapibrėžtomis sąlygomis, tarsi šoktume tango užrištomis akimis. Nuolatos ieškome balanso, tačiau mūsų tikslas vienas – lavinti darbuotojų atkaklumą, kūrybingumą, sąmoningumą bei verslumą. Manome, kad būtent šiomis kompetencijomis turi pasižymėti dabarties ir ateities „ACME Grupės“ darbuotojas“, – įžvalgomis dalijosi „ACME Grupės“ Personalo vadovė Rasa Buožienė.